fredag 31 oktober 2008

Fredagsnöje

Bowlinghall, minigolfbana, kupolbiograf och lekland. Allt under ett och samma tak. Ikväll har vi haft trevligt med sambons syskon och deras familjer. Först fick vi god sallad hemma hos svägerskan H och hennes familj, sedan packade vi in barn och karlar i bilarna och drog iväg till det stora LEKLANDET. Där hade vi bokat två bowlingbanor, svägerskan M och barn dök också upp för en bowlingfight på blodigt allvar. Sist i spelet kom jag och svägerskan H, vann gjorde lilla S, 3 år, på vår bana. Det säger en del om nivån på spelet...



Det var definitivt ett trevligt sätt att fördriva en alldeles vanlig fredagkväll. Ofta glömmer man bort att besöka turistmagneterna i sin egen stad, man åker hellre flera mil för attraktioner som kanske är mycket sämre än det man har bara någon kilometer bort. Om man ska dricka cappucino skulle jag däremot inte rekommendera det stället. Det jag fick in var ingen cappucino utan en liten latte med så lite kaffe i att den var nästan vit som dessutom mest smakade kemisk mjölk. Om ni kan tänka er hur det smakar? De tror nog inte att kaffedrickare är det ställets primära målgrupp, men om de går i konkurs beror det på att de har missbedömt lattemammornas makt!



Bebisen tyckte inte att det var överdrivet kul med bowling, hon tyckte antagligen att det lät illa dessutom var hon trött. Men hon somnade istället snabbt när vi väl kom hem. Bebisarna hade leklandet däremot tänkt på, det fanns barnmatsburkar att köpa i fiket för en tjuga styck!



Så här ska en latte se ut, det var inte direkt vad jag serverades på leklandet. Bilden av den här perfekta latten har jag lånat på: ninacian.spaces.live.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

HaHa. Du är allt bra snäll du .Rätt ska vara rätt jag kom sist.Men trevligt var det ändå, för att sällskapet förgyllde kvällen.och den svindyra hallon smooiten.... / svägerskan H

Lisse sa...

Hallonsmoothie hade nog varit ett bättre val än cappucino