torsdag 2 oktober 2008

Sommarens skörd

Idag har jag varit på den första föräldraträffen i BVC:s regi. Det var ett gäng trevliga mammor och en pappa som var där med sina bebisar. Min lilla bebis var helt plötsligt en av de största, hon föddes redan i april, och den här gruppen bestod av "sommarens bebisskörd".

Jag blev lite orolig när jag insåg att det var 2 tjejer och 7 killar i gruppen, snabbt såg jag henne framför mig som kuvad tjej i en klass av bara killar på högstadiet. Jag har haft klasser där tjejerna har varit i stor minoritet och det har varit ganska krävande klasser. Lagom fördelning är som i alla sammanhang bäst. Det är bäst jag börjar härda henne redan nu så hon fixar att ta plats bland en massa killar!

Min mamma har alltid påstått att jag är barnslig. Idag skulle jag köpa en present till sambons systerdotter som fyller sex, och dessutom försöka hitta någon rolig leksak till bebisen på stan´s största leksaksaffär. Gissa vad jag kom hem med? En liten sked till bebisen, en liten present till systerdottern (ska köpa en grej till åt henne) och FYRA saker till mig! Barnslig? Jag??

Kvällen ska jag ägna åt bildredigering och sedan ska jag påbörja pärlprojektet som jag skrev om för någon månad sedan. Jag ska helt enkelt bli barn på nytt och börja bygga pärlbrickor. Det var pärlbrickegrejer jag köpte till mig själv. Återkommer om det blir något resultat!

1 kommentar:

Karolina sa...

Spännande att se vad dessa små pärlor ska bli för något. Mina barn pärlade halsband för någon dag sedan och jag kan avslöja att jag också satt med en liten tråd :) det är ju hur kul som helst. Pärlbrickor är införskaffade här också:)