torsdag 23 oktober 2008

Nu ska här bli träna av!

Min samling med tränings-DVD-filmer har nämligen fördubblats idag. Sedan tidigare har jag en Yoga-skiva. Den har jag faktiskt använt två gånger, sen blev jag förkyld så då hamnade den i bokhyllan ett tag. Idag var svägerksan H och hälsade på och vad hade hon med sig om inte en aerolates-skiva. En blandning av aerobics och pilates. Vi hann faktiskt provträna lite också framför tv:n i mitt minst sagt trånga vardagsrum. Våra hundar tyckte att det var skitkul och ville också vara med och träna.

Tyvärr orkade vi bara träna ungefär fem minuter. När hon hade farit hem och bebisen satt och lekte så tänkte jag att jag skulle göra ett nytt försök med aerolates. Bebisen tittade på mig med stora ögon och glömde alldeles bort att leka. Hunden gömde sig under sin filt den här gången. Och jag kom en halv övning längre än vad vi hade gjort när vi försökte tillsammans. Jag kom dessutom på varför jag inte gillade aerobics på skolgympan. 1. man var tvungen att hålla takten. 2. Det var omöjligt att hinna med i övningarna. 3. Det var pinsamt när alla andra såg hur dålig man var.

Aerobic på skiva var bättre åtminstone på den sista punkten. Men istället kom jag på en till som jag hade förträngt: Man måste göra samma sak hundra gånger. Jag var less efter två upprepningar och ville göra något nytt. Jag ska ge skivan en chans till och försöka ha bättre tålamod. Återkommer!

Inga kommentarer: