torsdag 23 oktober 2008

Guld värt med stor familj!

Jag har precis kommit hem från stallet. Det är veckans höjdpunkt att få dra på sig ridbyxorna (nåja kanske inte just exakt det momentet men ni fattar va?) och fara iväg till hästarna. I veckan är det extra lyxigt eftersom jag får vara där varannan dag, jag är hästskötare tillsammans med en annan tjej, E. B som äger hästarna som jag rider på är nämligen i Wien. Hon ska bland annat se på spanska ridskolan.

Men att kunna tillbringa flera timmar i stallet varje vecka skulle inte vara möjligt utan min familj som ställer upp och är barnvakt för att jag ska kunna fara iväg och roa mig. Framför allt inte de veckorna som sambon jobbar på annan ort. Samtidigt känner jag mig som världens mest egoistiska mamma som gör saker bara för att jag tycker att det är kul. Jag vet att barnvakterna också tycker att det är kul att få rå om bebisen några timmar, men man har ändå i bakhuvudet att man själv ska ta hand om det man skaffar sig. Oavsett om det är barn eller djur eller hus. Dessutom är det ju inte säkert att det passar dem att vara barnvakter just när jag vill fara bort.

Hur som helst är jag väldigt glad och tacksam över att jag får möjlighet att kunna fortsätta att rida tack vare alla som ställer upp som barnvakter. Och det är så viktigt för mig att jag struntar i om någon tycker att jag är en egoistisk mamma. Sanningen är ju att jag är det.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Inget medhåll härifrån. Du kan omöjligt anses vara en egoistisk mamma för att du vill göra saker som får dig att må bra. En mamma som inte mår bra, det vill ingen bebis ha. Alltså är du en omtänksam mamma, som ser till att du gör saker så att du mår bra. Lycklig mamma - nöjd bebis. ;-)

Anonym sa...

En bok om dagen lämnade en mycket bra kommentar./mamma