fredag 3 oktober 2008

En smak av sommaren!

Precis när väderflickorna på tv:n visar att vinterns första snö kan vara i antågande på våra breddgrader under helgen så dimper ett paket ner i brevlådan. Med sommartema! Det kunde inte ha varit bättre tajming! Att mina bröder och deras respektive är på franska rivieran medan jag har suttit hemma i höstrusket gör också att jag verkligen förtjänar lite sommarkänning!


I paketet låg boken Musselstranden av Marie Hermansson. Den var ju väldigt populär när den kom, men jag läste den aldrig då, så det ska bli otroligt kul att läsa den nu! Prasslet som följde med var lösgodis i olika sommarsmaker, en chokladkaka med jordgubbssmak, teer med sommarsmaker och ett följebrev skrivet på rosa brevpapper. Tusen tack hemlige bokvän, vilket tankearbete du har lagt ner för att få ihop temat!


Och som om någon högre makt såg mig på väg ut till postlådan så kom en underbar höstsol fram genom molnen precis när jag gick ut till brevlådan! Nu gör det inget att sambon ska jobba på lördag, helgen är räddad!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Skoj att du gillade även detta paket!

Höstsolen skiner även här. Men lite luras den, för så himla varmt ute är det ändå inte.

// Hemliga bokvännen

Anonym sa...

Musselstranden som är så himlades bra! Lyllo dig, som har den oläst!
/Maud