onsdag 29 oktober 2008

Party party!


Den senaste månaden har varit partytät. Inom loppet av de senaste fyra veckorna har jag varit på lika många partyn. Nu är det inte den sortens partyn som man var på förr i tiden, med starka drycker och musik och dans hela natten utan betydligt beskedligare ditos. Det enda mina partyn har haft gemensamt med gamla tiders utekvällar är att de är dyra. Det är givetvis homeparties jag snackar om...



Först var jag på ett tupperwareparty hos svägerskans kompis. Där blev jag "lurad" att ta en burk som innehöll en lott. Vinsten var - just det - att ha ett tupperwareparty. Himla smart drag av försäljaren måste jag medge. Jag föll för frestelsen direkt. Sedan visade det sig att värdinnegåvan om man skulle ha sitt party inom två veckor var en silikonbakform som jag har önskat mig i flera år. Jag hade alltså ett tupperwareparty. Det största minnet från det partyt var dock inte plastprylarna utan malen Malwin som fick ett kort liv i mitt akvarium. På bilden ser ni den sammanlagda skörden från båda plastpartyna.




Veckan efter var det dags för nästa party, som var ett ljusparty. Inte kan man ju gå på ljusparty utan att köpa något, även om jag och sambon nästan är allergiska mot doftljus, så jag köpte min standardgrej votivljus i tre olika dofter. Jag tycker att det känns som att man får flest ljus för pengarna om man köper votivljus från det företaget. Ljusen har inte kommit, men de ser faktiskt ut precis så här. Att de inte doftar likadant har ju ingen betydelse så länge inte doftdatorn är uppfunnen.



Igår var det dags för det fjärde partyt, ett barnklädesparty. Jag blev faktiskt positivt överraskad, kläderna var riktigt fina och inte så hutlöst dyra som homepartyprodukter brukar ha en tendens att vara. En klänning till bebisen blev resultatet av det partyt. Att företaget, som hette Blingo, dessutom sydde alla kläder av ekologisk bomull gjorde inte saken sämre.


På det hela taget känner jag mig riktitg nöjd med mig själv, jag har hållit mina budgetar på alla partyn, har inte bränt mer än 200-300 kr på varje ställe, och på mitt eget party köpte jag faktiskt inget alls men fick ändå både en silikonform, en ostkupa, en tratt och en minitårtbox lagom för polarkakor. Flest prylar nar man dör vinner brukar det ju heta :-)

1 kommentar:

Catta sa...

Vilken underbar bloggare du är! Jag sitter och ler när jag läser det du skriver. Jag har dock inte satt någon köpgräns på partyna jag besöker och frågan är om jag inte borde göra det. Det gick mer än 200-300 kronor per party för mig kan jag medge och ändå har jag inga barn... Konstigt. Kram!