onsdag 15 oktober 2008

Improviserad tjejmiddag och en fin present



Idag har min mobil ringt mer än vad den brukar göra under en hel vecka i vanliga fall. Delvis för att någon som ligger inlagd på lasarettet har uppgett mitt telefonnummer till sin sjuksäng, så flera samtal var med andra ord tanter som hade ringt fel. Men några av samtalen var också "rättringningar". Först svägerskan C, hon ringde i och för sig redan igår och bokade upp mig för en långpromenad i skogen och en tjejlunch på sta´n tillsammans med kompisen K.




När vi satt på restaurangen så ringede telefonen igen, det var min mor, gräsänka i veckan som ville gå ut och äta middag. Jag satt ju redan och åt ute, så jag föreslog att hon skulle komma och äta middag hemma hos mig istället. Svägerskan C var snabb på att bjuda in sig och brorsan J också på middag. Det visade sig att brorsan J skulle jobba över på annan ort, så gräsänka blev även svägerskan C. Min sambo ringde och meddelade att hans grävmaskin hade strejkat så att han inte skulle komma hem ikväll och någon timme senare ringde svägerskan Å, också gräsanka eftersom brorsan K veckopendlar till annan ort, hon var också sugen på middag så klart.




Lunchresturangen som vi åt på ligger nära en ganska nyöppnad butik i sta´n, som har som specialitet att sälja märkeskläder second hand. När vi var i närheten så passade vi på att göra ett besök. Där fanns alla möjliga märkeskläder, skor och väskor, en del saker som fortfarande finns i butik till och med. Svägerskan hittade en jättesöt Armanijacka som bebisen fick av henne. Den kommer att bli en perfekt vårjacka, den är lite stor fortfarande. Tusen tack svägerskan C! Så lyxiga märkeskläder har då aldrig jag ägt, det är ett som är säkert. Hur ska den här lilla bruden bli som tonåring när hon har Armanikläder innan hon ens fyllt ett år???




Middagsen blev givetvis trevlig. Med så trevligt sällskap kunde den inte bli annat, man borde äta middag tillsammans mycket oftare utan att det behöver vara så himla märkvärdigt. Även varmkorv med mos är godare i trevligt sällskap!

Inga kommentarer: