tisdag 21 oktober 2008

Ridtur i dagsljus

Ännu en trevlig ridtur, den här gången i dagsljus som omväxling till regnet och dimman som har förföljt mina ridturer de senaste veckorna.

Bebisen har varit i stallet för första gången idag och hon såg väldigt intresserad ut av vad mamma gjorde! Svägerskan M och hennes lilla S, 3 år, följde också med. Lilla S, som är en av de kavataste ungarna jag har träffat kände sig inte så kaxig bredvid den i hennes ögon jättelika hästen. Hon hade med sig ett äpple som hon skulle ge till hästen, men när hon fick se vilken stor häst det var bad hon sin mamma gömma äpplet.

Sedan fick jag sällskap ut. Vi var ett lurvigt gäng, jag till häst och svägerskan M med lilla S och min bebis. Lilla S var jättduktig på att gå. Äpplet som inte hästen fick, blev färdkost till lilla S istället. Det gjorde nog bättre nytta där! När de blev trötta gick de tillbaka till stallet och for hem medan jag fortsatte ridturen en bit till innan jag for tillbaka till stallet för det "tråkiga", mockning, vatten- och höfixning. Jag tycker inte att det ät tråkigt, jag tycker att det är något meditativt med att stå och skotta hästskit samtidigt som man filosoferar över allt möjligt.

När jag kom hem var bebisen matad, blöjbytt och redo för middagsvilan. Tack för hjälpen och för trevligt sällskap än en gång M!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ofta i stallet, under mockning, som man löser de stora frågorna. :-)