torsdag 16 oktober 2008

Tomatskörd!

Det är bara en vecka sedan jag skördade årets första (!) tomater. Det är sant, sommaren har varit så kall att tomaterna började inte sätta kart förrän jag tog in plantorna för att rädda dem för frosten. Sedan tog det säkert en månad innan de gröna tomaterna började få färg. Det var först när min pappa (det är han som har drivit upp plantorna också) visade mig hur man tar bort tjuvar från plantorna som tomaterna började mogna. Så nu, när alla andra har kastat bort sina plantor för länge sedan, äter jag färska tomater varje dag. Inte dumt med lite försenad sommar en genomgrå oktoberdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://sabinadurebrandt.blogg.se/2008/october/80-tal-sa-ser-jag-ut.html#comment

hahaha

Catta sa...

Förutom att det är gott att äta färska tomater så pryder dom dessutom sin plats på fatet! Kram