torsdag 11 september 2008

Överraskning!


Jag har varit bortrest den här veckan. Har hälsat på min mormor och morbror på skärgårdsön. Det har som vanligt varit trevligt. Men ännu trevligare var att när jag väl kom hem så låg det ett paket och väntade på mig. Det var min hemliga bokvän från Pocket och prasel 2.0 som hade varit i farten.

Pocketen som jag fick verkade väldigt intressant. Den heter den trettonde sanningen av Diane Setterfield och jämförs med de stora 1800-talsromanerna Jane Eire och Svindlande höjder på baksidan. Vilken tur att jag inte har hunnit börja på någon ny bok efter den som jag har läst i veckan inför månadens bokcirkelträff.

Prasslet var om möjligt ännu mer intressant för en lantis som jag. Köpt på The English shop, någonstans i någon större stad än där jag bor. Det ska jag spara till boken. Dessutom fick jag ett te som jag ska provsmaka så fort bebisen har somnat ikväll.

Jag hoppas på en helg med ruggigt väder så jag får krypa upp i soffan med en kopp te, lite engelskt godis och drömma mig bort till de dimmiga engelska hedarna i min pocketbok! Tusen tack min hemliga bokvän, det verkar som att det första paketet blev som gjort för mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att du gillade det! Håller tummarna för det ruggiga vädret, så att jag även får veta om boken föll dig i smaken inför nästa paket :)

trevlig läsning!
// hemliga bokvännen

Maud/En bok om dagen sa...

Nämen, har du varit ute på ön?

Kul paket du fick! ;-)

Lisse sa...

Bokvännen: Jag har börjat läsa och det verkar lovande. Godiset var gott:-)

En bok om dagen: Japp, jag insåg plötsligt att jag KAN fara ut, även om det blir en storm så jag inte tar mig hem exakt den dagen jag hade tänkt. Fast just den här veckan var jag ju tvungen att vara hemma senast fredag...