torsdag 4 september 2008

Feber och snor

Bebisen har passerat ytterligare en milstolpe i sin utveckling. Hon har nämligen fått sitt livs första förkylning. Hon är alldeles blank i ögonen och man hör hur jobbigt det är att andas för henne. Och ingenting kan man göra åt det. Förutom att trycka i henne alvedon några gånger om dagen.



Jag måste ha världens snällaste unge, inte ens fast hon är sjuk gnäller hon. Men hon vill så klart gärna sitta i famnen. Jag måste erkänna att jag är betydligt gnälligare än min dotter när jag är sjuk.



Imorgon kommer jag att ha träningvärk. Ska nämligen ut på första ridturen sedan jag fick bebisen. Det ska bli grymt kul, bara inte vädret sätter käppar i hjulet.

2 kommentarer:

Catta sa...

Underbart med "första" ridturen, även om du får sota för det i form av träningsvärk. Skyltarna till dörren var ju en rolig idé, måste prova scrappa skyltar någon gång... Ha det gott, hoppas H kryar på sig! Kram

Lisse sa...

Tånkte faktiskt att man skulle ha klistrat på någon blomma eller nåt på skyltarna.