torsdag 18 september 2008

Säkrare i sadeln

Var ute och red igår kväll. Det var en superhärlig kväll, riktigt varmt i luften och lite mulet, så det var inte totalt kolsvart ute. Det som också var härligt var att jag kände att jag börjar hitta igen ridmusklerna, så jag kände mig inte alls lika ringrostig idag. Vi red ute i skogen, men passade på att göra många övergångar mellan skritt och trav.

Hästen som jag rider var supefin och hon tyckte nog att det var kul att vara ute i skogen för hon var jättepigg, framför allt när vi kom fram till hennes favoritgaloppbacke. Vilka besvikna hästar när de förstod att de inte skulle få galoppera något den kvällen. Nu är det en vecka till nästa gång, nedräkningen har börjat!

Idag fortsätter den stora gardinjakten. Ska jag lyckas hitta en brun virkad gardinkappa? Spänningen är olidlig!

Inga kommentarer: