tisdag 16 september 2008

Läget


Just nu är läget på Edet Zoo stiltje. Jag stickar på med mitt sockprojekt, första sockan är snart klar, men det är fortfarande något som inte stämmer, jag tycker att proportionerna mellan skaftet och foten är lite underliga. Men nu vägrar jag riva upp det någon mer gång, så nu får det bli som det blir. Frågan är däremot när det blir dags för nästa socka. Ska jag sticka den"rätt" eller måste jag lyckas upprepa samma misstag en gång till och den här gången med flit?


Igår gjorde jag i alla fall lite nytta, jag skurade duschkabinen. Vem var det som lanserade duschkabinen till Sverige för sådär tjugo år sedan? I reklambroschyrerna på den tiden fick man garanterat inte veta att den även fungerar som ett smutsarkiv. Om ni skulle titta på min duschkabin idag så skulle ni inte kunna tro att jag skurade den med grovrengöringsmedel igår. Smutsen sitter som fastgjuten i plasten. Förra året försökte vi till och med rengöra den med högtryckstvätten men med lika klent resultat. Jag får nog skriva till tanterna rent hus. Vad de skulle oja sig... Nej, jag tror inte ens att de skulle lyckas, Martin Timell och en totalrenovering av badrummet är nog det enda rätta i vårt fall!

Inga kommentarer: