söndag 28 september 2008

Pocket och prassel 2.0

Nu är det snart dags att skicka iväg ett nytt paket i Pocket och prassel 2.0 som jag är med i. Boken till min hemlige bokvän är beställd och boken som jag fick av min hemlige bokvän är utläst. Däremot kommer jag att hålla på recensionen av den ett tag till, vi har nämligen bestämt att ha den som gemensam bok i min bokcirkel den här omgången och jag vill inte gå händelserna i förväg. Jag kan dock avslöja att jag tyckte väldigt mycket om Den trettonde historien som boken som jag fick hette.

Nu går jag som mest och grunnar på hur jag ska få ihop ett tema kring den boken som min hemlige bokvän ska få av mig. Och det börjar utkristallisera sig några idéer. Något riktigt kristallklart tema kommer det inte att bli, så frågan är om jag ska bifoga ett brev och förklara mig eller om jag ska låta bokvännen fundera själv...

Men det är inte den 1:a ännu, så jag har minst en vecka på mig att finslipa mina planer.

Om ni undrar varför det är lite dött på bokfronten på bloggen just nu så är det just för att jag först läste bokvänsboken och sedan började läsa "Tusen strålande solar" men då kom det en massa lingon och äpplen emellan så läsningen har gått i snigelfart de senaste veckorna. Och högen med olästa böcker kommer inte att minska, förutom boken som jag ska skicka vidare till bokvännen passade jag såklart på att beställa två böcker till mig själv också, nämligen "Tusen gånger starkare" och en bok till, just nu är det helt bortblåst vilken det var. Men recension kommer hur som helst här framöver.

Inga kommentarer: