torsdag 18 september 2008

Dagens fynd




Har varit ute på shoppingrunda second hand. Kom faktiskt hem med några riktiga fynd. En fin saftflaska med porslinskork blir bra till nästa års saftkok. En glastillbringare med lite ovanlig form köpte jag också, jag behövde till och med den, för min gamla glastillbringare (också väldigt fin) har fått en stor spricka vid handtaget. En härva vitt virkgarn och en stoppnål fick också följa med hem. Stoppnålen var nog vid närmare eftertanke den mest välbehövliga investeringen av dagen fynd, det är så svårt att få in en garnände i broderinålen (min enda) som jag hittills har haft när jag har försökt stoppa vantar och fästa trådar i mina stick- och virkprojekt. Nu kanske det till och med kan bli av att stoppa mina skatvantar som är totalt uppnötta, men otroligt fina. Dem ska jag visa er någon annan gång.





Någon brun virkad gardinkappa fanns däremot inte på någon second hand-affär. Det kan tyda på två saker. Antingen är jag så trendig att alla bruna virkade gardinkappor helt enkelt var slutsålda, eller också är jag så totalt otrendig att inte ens second handbutikerna tar emot virkade gardinkappor för att ingen köper dem.








Men min jag har fått tag på en ändå. Efter shoppingturen hälsade vi nämligen på svärföräldrarna. Och gissa vem som hade exakt en sådan gardin som jag har letat i två dagar? Och som dessutom gärna donerade den till mig! Tur att det finns människor som inte kastar saker i onödan! Hösten är räddad! Nu skulle jag bara behöva en matchande duk. Men det fanns hur många virkade lejongula och bruna dukar som helst på second handaffärerna. För en krona styck.







Inga kommentarer: