tisdag 2 september 2008

Undersökningen avslutad

Nu återstår bara vad jag ska göra av resultatet. Tanken med att göra en undersökning var att få en hint om var bloggen ska ta vägen i framtiden. Ska jag renodla den mot någon kategori eller ska jag fortsätta med den ganska stora bredden i änmnen som jag har nu? Det är ju inte så många som har svarat, men jag får ju utgå från de svar jag har fått in.

Helt klart är ju att det är mina allmänna inlägg som är populärast. Sen verkar det som att det är några bokmalar som har hittat hit också, det är tur för böcker är en så stor del i mitt liv, så om jag inte ska skriva om böcker har jag inte mycket att skriva om.

Bara några dagar efter att jag hade publicerat undersökningen kom jag på att jag skulle ha haft med ett alternativ till nämligen att det är just blandningen som gör bloggen. Och då kommer jag till själva frågan. Ska jag i demokratisk ordning i fortsättningen skriva en ren dagboksblogg med lite böcker och pyssel, eller ska jag i sann läraranda fråga läsarna (när jag är lärare frågar jag eleverna) och sen gör jag ändå som jag alltid brukar göra, dvs fortsätta som förut? Jag kommer nog att fortsätta som förut misstänker jag...

1 kommentar:

Catta sa...

Jag kan skriva under på hur mumsig blåbärsgröten är, misstänker att det är min lilla tumme som sticker fram =) Sen måste jag bara TACKA för att du åtminstone ger en hint om det handlar om msk eller dl för mig som inte äger "fingertoppskänslan" vad gäller matlagning. Det är som Alice och färsk ingefära, inte ens hunden tyckte om det... Kram!