söndag 30 november 2008

Utmanad

En bok om dagen har utmanat mig, och en utmaning var det, jag är inte van att behöva tänka men detta kräver eftertanke.

Reglerna är:
* Publicera reglerna på din blogg.
* Svara på sex 8-sakerna.
* Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
*Dr House, den serien har jag skrivit om för någon vecka sedan här på bloggen
*Äntligen hemma, klassikern, tv-programmet som när det kom hade fått köpa ett restparti färgburkar, limegrönt och rosa. De burkarna räckte ungefär tre säsonger.
*Roomservice, tack gode gud för webb-tv:n, hur skulle jag klara mig utan Johnny och Mattias? Det är alltid kul att se andra arbeta!
*Livet i Fagervik, en serie som jag tittar på varje tisdag förmiddag på webb-tv. Trivsamt.
*Antikrundan +
*Första, andra, tredje Det gäller att nära drömmen om det ultimata loppisfyndet!
*Mitt i naturen Jag gillar att det handlar om alldeles vanliga svenska djur. Dessutom är det kul att se om Martin Elmenäs (eller vad killen med hästsvansen heter) ska lyckas få syn på det djuret han letar. Ofta lyckas det inte, precis som i verkligheten!
*Lyxfällan sedelärande berättelser a' la 2000-tal.

8 saker jag gjorde igår
*Hälsade på mina svärföräldrar
*Hälsade på svägerskan M m. familj medan sambon lånade deras garage för oljebyte
*Fick tre kartonger med kläder till bebisen av kusinerna.
*Gick igenom klädkartongerna
*Bakade pepparkakor
*Fick besök av svägerskan M och kusinerna.
*Drack glögg. åt pepparkakor och popcorn
*Dammsög popcorn från soffan och vardagsrumsmattan

8 saker jag ser fram emot
*Att börja jobba efter jul
*Att få middag när jag kommer hem när jag börjar jobba
*Att bebisen ska börja krypa (tror jag)
*Att bebisen ska lära sig prata
*Att ta en härlig ridtur i skogen
*Att åka skidor på isen
*Vårvinterns skoterturer
*Att vara ledig tillsammans med sambon

8 favoritrestauranger
*Alla små sommarcaféer i byarna
*Frasses, strategiskt placerat på väg hem eller bort, när man är vrålhungrig
*Pizzerian halvvägs in till sta'n. Ett riktigt hak.
*Lyxrestaurangen i sta'n där man bara har råd att äta dagens lunch
*Restaurangen på torget, liten, med fin inredning och god mat
*Fiket mitt i den gamla gallerian, man sitter och fikar mitt i genomfartstråket, där träffar man alltid någon man känner, oavsett om man passerar eller sitter och fikar
*Det andra fiket i den gamla gallerian, där sitter man när man inte vill vara mitt i smeten
*Bageriet med café vid djuraffären. Billigt och gott fika i mysig miljö. Synd bara att det nästan alltid är fullsatt.


8 saker på min önskelista
*Fred på jorden och en bättre miljö får bli önskning nummer ett men eftersom det är julklappssäsong så inriktar jag mig på konkreta materiella saker i fortsättningen.
*Underställ
*Funktionsmössa när jag åker skidor och joggar
*Acessoarer av olika slag, sådant köper jag aldrig, och har alltså heller aldrig några
*Teflonugnsformar
*Roliga pepparkaksformar och julpynt
*Roliga saker
*En snygg frisyr


8 personer jag utmanar:
Ni som brukar läsa min blogg regelbundet och som har en egen blogg är utmanade. Lämna en kommentar här så jag vet vems bloggar jag ska kolla in!

Inga kommentarer: