söndag 23 november 2008

Improviserat klädparty

Hälsade på hos brorsan K och svägerskan Å idag. Ni som har följt med i min blogg ett tag kanske har märkt att en stor del av min tid tillbringas med mina svägerskor. Jag kan tänka mig att det verkar som om det kryllar av svägerskor i mitt liv för dem som läser bloggen. Det finns fyra stycken. Det är mina två bröders sambor, C och Å och min sambos två systrar, H och M, även kalade F1 och F2, eftersom de är bebisens fastrar, faster 1 och faster 2.

Nåväl, när vi var hos brorsan så skulle svägerskan Å iväg på klädparty, så det blev så att jag hakade på som snyltgäst. Jag var inte klädd för att träffa en massa folk som jag inte känner, klädd i min absolut äldsta tröja, den var ny när jag gick på högstadiet, som dessutom luktade matos efter köttgrytekoket till middag. Men jag är inte den som ställer in ett party bara för att jag inte har något att ta på mig, så nu finns det flera människor i stan som tror att jag alltid går omkring i flottiga kläder och skitigt hår...

Kläderna var fina, men eftersom det inte visste i förväg att jag skulle på shoppingparty så var jag nog inte mentalt inställd på shopping, för jag blev så förvirrad av alla fina kläder att jag inte kunde välja. Jag köpte ingenting!!! Nu i efterhand ångrar jag att jag inte köpte nåt. Men i gengäld så har jag ju pengarna kvar, de kommer nog inte att mögla i plånboken ändå misstänker jag.

Jag glömde min mössa på partyt, och laddad med intryck från julmarknaden igår så känner jag faktiskt hur inspirationen börjar komma tillbaka. Jag ska googla runt lite efter ett virkmönster på någon fin mössa. Nu när jag har tappat min gamla mössa behöver jag ju faktiskt en ny!!

Inga kommentarer: