tisdag 18 november 2008

En gåta

Marlan har en liten lek på sin blogg. Man ska slå upp sidan 56 i en bok man har till hands
och berätta vad som står i den sjunde meningen på den sidan. Jag tog den boken jag håller på att läsa just nu. Känner ni igen det? Vilken bok läser jag?

Baldini: - Och åt greve Verhamont ämnar jag kreera någonting som verkligen gör furor.

Den var svår, eller hur? Jag tror inte jag skulle ha kunnat gissa det själv ens...
Recension av boken kommer snart, men det tar lite tid med läsningen just nu, har inte det rätta ilet inne för tillfället. Men nu ska jag faktiskt sätta mig och läsa en stund medan bebisen sover.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skojigt! Ska prova göra det samma...

marlan sa...

Åhå!
Det låter som en pjäs. Jag har ingen aning vad det kan vara. Roligt att finna en ny blogg också!
Och att du bor med en bortsprungen kanin, fick mig att le lite.

Lisse sa...

Nej, det är ingen pjäs, bokens enda (tror jag) dialog råkade finnas just där. Det är en historisk roman som blev en ganska uppmärksammad film för några år sedan. Jag vet inte om så många har läst boken, men jag tror att ni har hört talas om den. Den utspelar sig i Frankrike på 1700-talet och ett av våra sinnen är centralt i boken. Slut på ledtrådarna!