söndag 2 november 2008

Inspiration!

På väg till Hantverksmässa!

Som ni märker så ligger det lågt med pyssel här på sidan för närvarande. Det beror på att mitt evinnerliga sockprojekt, som inte är klart än, har tagit död på all min kreativitet. Men jag tror att den återupplivades idag, jag har nämligen varit på hantverksmässa med mor och far.







Värsta klippet gjorde jag också! Jag sparade över 450 kr! Såg nämligen några underbart söta små tovade änglar på mässan. Det var bara det att de satt fast på en ljuskrona som kostade 550 spänn. Försäljaren tyckte att jag skulle köpa ljuskronan för att få änglarna, men den gick jag inte på... Ljuskronan var nämligen inte särskilt fin. Men, några montrar längre fram på mässan sålde de materialkit till diverse pyssel. Så även ull för tovning och filtnålar. Det kostade sammanlagt 85 spänn. Så nu ska här nålfiltas änglar!! Inte för att jag någonsin har nålfiltat tidigare, bara sett alster på jobbets änglakväll förra vintern. Men jag har redan nästan gjort en ängel klar, den ska bara dekoreras med lite pärlor, silvertråd och annat bjäfs så är den klar!







Årets första julklapp blev också inhandlad, vad det är ska jag inte avslöja här, så nu får alla svägerskor och annan släkt vara nyfikna :-)



En tjuvtitt i min påse på väg hem från Hantverksmäsan! Det vita är ull, i den lilla påsen ligger nålarna och i det bruna kuvertet ligger JULKLAPPEN!

3 kommentarer:

Karolina sa...

Härligt med vita änglar, dessutom om dom blir hemmagjorda.
Ville också åka på hantverksmässan men jobbade i helgen.
Längtar tills vi får se ängeln, för det hoppas jag att vi får.

Lisse sa...

Det är klart att ni ska få se ängeln, så fort jag har "hett dit" bjäfset!

Maud/En bok om dagen sa...

Det är så roligt att nålfilta! Jag vill också se dina änglar - se till att lägga ut dem kvick för jag är präktigt nyfiken! ;-)

Lyllo dig, som tog dig till hantverksmässan. Jag har ägnat helgen åt att hosta och snora, säkerligen ett straff för nöjesutflykten till Haparanda under fredagen...