torsdag 6 november 2008

Dataproffs

...Inte. Jag vet inte vad jag har gjort med min dator. När jag skulle skriva om boken i förra inlägget så skulle jag stava kommissarie Stybö rätt, dvs. med norskt ö. Jag ser den symbolen på mitt tangentbord, men vete katten hur man får fram den. Jag försökte alla tänkbara knappkombinationer och hips vips så hade jag trollat bort våra svenska å, ä, och ö och ersatt dem med apostrofer och semikolon. Men inga norska ö:n i sikte. Inte lyckades jag trixa tillbaka vårat svenska alfabete heller... Rätt som det var lyckades jag med mina knapptryckningar ändra bildskärmsinställningarna också, så nu har min bildskärm jättekonstig upplösning.

När jag hade rört till det så mycket så stängde jag helt sonika av datorn, tog en promenad och hoppades att problemet skulle lösa sig av sig själv. Och tro det eller ej, när jag startade datorn igen så hade åtminstone halva problemet löst sig. Tangentbordet var sig likt igen! Däremot ser bildskärmen lika underlig ut fortfarande! Hmmm.

Inga kommentarer: