onsdag 5 november 2008

Paket!


I brevlådan idag låg ett absolut fullproppat grönt paket från min hemliga bokvän. Bilden blev inte så bra, men det innehöll en chokladkaka med fransk choklad, en påse Gott och blandat (nästan slut redan nu) och boken "Tillsammans är man mindre ensam". Som tur är har jag inte hunnit läsa den, även om jag har sneglat på den många gånger. Jag har inte sett filmen heller så det ska bli jättekul att läsa!
Det har verkligen varit jättekul att vara med i det här utbytet. Det här var sista paketet för den här gången och jag kommer faktiskt att sakna både att sätta ihop paket och givetvis att få paket. Att min hemlige bokvän dessutom har lyckats skicka tre böcker som jag inte redan hade läst, gör ju att jag har vidget mina bokvyer. Framför allt den första boken jag fick var kul, den trettonde historien, för jag hade varken hört talas om författaren eller boken innan, och det visade sig vara en riktigt revlig bekantskap. Böckerna i de två senaste paketen var också roliga att få, för både Musselstranden och Tillsammans är man mindre ensam är böcker som jag har haft på min att-läsa-lista, men det har inte blivit av att läsa dem förrän nu...
Tack bokvännen för den här gången och tack En bok om dagen för att du har bemödat dig om att administrera det hela!

6 kommentarer:

Lisse sa...

Oj, jag glömde att nämna teerna! Jag fick en hel påse full med teer i massvis med olika smaker. Jag kommer att kunna dricka olika te varje dag i en hel månad tror jag!

Anonym sa...

Oj va kul med olika teer. Jag får komma förbi någon dag och testa tror jag! Stort tack för barnvakten idag = du är guld värd!!Jag sköter gärna tillbaks!!! Hoppas snart! kram Mia

Maud/En bok om dagen sa...

Och jag som just skulle fråga vad det var för något mystiskt i den där påsen längst bak... ;-)
Kul med olika tesorter! Lyxigt, rentav.

Anonym sa...

Kul att du gillade paketet!

Hoppas att du kommer älska "Tillsammans..." lika mycket som jag gjorde!

Om du inte redan vet vem jag är kanske vi ska vänta med att avslöja tills fler fått sina sista paket, så vi inte förstör för nån.

// hemliga bokvännen

Catta sa...

Det var verkligen du- en god bok, te och en chokladbit. Din hemliga bokvän har fått in en riktigt femetta! Jag hoppas att jag får låna även den här boken av dig, håller ju på med musselstranden nu =) Kram C

Cia sa...

Åh vilka bra böcker du har fått! Jag älskar dem allihopa :)