onsdag 19 november 2008

Premiärbad

Idag har bebisen och jag varit på badhuset. Det var premiär för bebisen. Hon tyckte nog att det var rätt kul, många andra bebisar att titta på och dessutom kom mormor också dit. De första fem minuterna var bebisen helt stilla och tyst, lätt chockad tror jag, men efter en stund började hon plaska lite. Roligast av oss alla tror jag mormor hade. Hon hade tränat först i gymet och avslutade med ett varmt bad.

Visst är det ett lustigt fenomen att man alltid blir vrålhungrig när man har badat. Svägerskan M och lilla S kom förbi när vi kom hem från badhuset så vi fick lunchsällskap och fika. Just nu ringde svägerska C och ville att jag skulle komma förbi. Bäst att ta en promenad, så kanske jag får plats med mer fika! Jag hörde något om att hon höll på med ett knäckkok igår... *hoppas*

Ps. Finns det fler gissningar på vilken bok jag läser?? Imorgon kommer svaret. Den som listar ut det kanske till och får ett pris!

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

När du börjar vifta med pris, då vaknar jag till och försöker googla. Jag vet inte om jag lyckas, men jag gissar på Parfymen med stor risk för att göra bort mig totalt. Jag har f.ö. inte läst boken, så det är verkligen en gissning rätt ut i det blå... ;-)

Lisse sa...

Det var faktiskt rätt! Parfymen är boken. Priset kommer på nästa bokcirkel. Tänk vad internet är användbart! Jag kommer nog att hinna läsa ut den idag, då ska du och alla andra få veta vad jag tyckte om den. OBS! Spring inte iväg och skaffa boken innan ni har läst det...

Maud/En bok om dagen sa...

Ha! Fast jag chansade vilt och inte hade en susning om vad jag gissade på!
*mallig*