tisdag 4 november 2008

Börja om från början, börja om på nytt...

..igen och igen och igen. Men skam den som ger sig. Var ute på en löptur igår kväll. Det är säkert nästan två månader sedan jag sprang senast. Var tvungen att ta det lite lugnt med tränandet när bebisen ammade som mest, jag sprang en 5-km-runda och sedan fick jag äta hela dagen efteråt för att kompensera energiförbrukningen. Allt eftersom har ju bebisen börjat äta mer och mer vanlig mat, men då fick sambon jobb på annan ort i flera veckor, jag kan ju inte lämna bebisen hemma och fara ut och springa. När han fick jobb mer på hemmaplan igen blev jag förkyld och sedan har jag ju ridit en del istället för att springa.

Nu tar jag nya friska tag och försöker komma iform inför längdskidsäsongen, den borde ju börja snart. Förra vintern blev längdskidorna utbytta mot det aningen stabilare färdsättet spark på grund av en stor mage, så nu längtar jag verkligen efter lite is och snö på fjärden och en riktig skidtur. Undrar om hunden börjar bli för gammal för att dra?

Härligt var det hur som helst att springa, men kallt. Det var en underlig känsla att svettas och frysa samtigit. Nästa löptur får jag ta på mig ett lager kläder till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå, allt bra? :)