söndag 9 november 2008

Fars dag, Memea Molin och en ny overall


Sambon firades på sin första fars dag i morse. Bebisen tog paketet och jag tog bebis, kaffetermos och koppar upp för trappen till sovrummet. Att bära presenten kunde bebisen, men det satt långt inne att överlämna den till far. Till slut hade han lyckats lirka paketet ur bebisens grepp och när hon fick pappret att leka med var allt frid och fröjd. När man är sex månader är presentpapper betydligt roligare än trisslotter och chokladkartong! Sambon gjorde sitt bästa för att verka överraskad och tacksam trots att det är han själv som har betalat paketet, om än indirekt...


Ända sedan min mamma fick veta att hon skulle bli mormor har hon hållit på att sticka en overall till bebisen. Idag överlämnade hon den färdiga overallen! Lite nervös över att bebisen hade hunnit växa ur den var hon, men den passade faktiskt perfekt. Den blir jättebra att ha under uteoverallen när vi är ute och promenerar med barnvagnen i vinter! Bebisen med sina mörka ögon passade perfekt i de klara färgerna i overallen.


Kvällen har bebisen och hennes pappa tillbringat på egen hand, för jag har varit på föreläsning. Det var hundexperten Memea Molin som besökte vår lilla stad och föreläste om hundens språk. Hon var en duktig föreläsare, jag lärde mig en del nya saker, men framför allt fick jag en del av mina egna tankar och teorier bekräftade och en del nya infallsvinklar på olika hundfenomen. Några bekanta träffade jag också. Salen var i princip fullsatt, jag tycker att det är kul att det kommer publik när det anordnas saker i sta´n.


Inga kommentarer: