onsdag 10 december 2008

Vinterkyla








Svägerskan C ringde i går förmiddag och ville ta en promenad. Givetvis kunde hunden och jag offra oss fölr en promenad, även om termometern visade på -17 grader. Det var bara att klä på sig. Hunden, som är av det mer frusna slaget, fick på sig ett täcke, och på mig själv blev det både långlasonger och täckbyxor.








Bebisen ville jag skona från kylan, nog för att man kan klä på henne till hon liknar en stoppad korv, men eftersom sambon är ledig för säsongen nu så skickade jag iväg sambo och bebis ut på en åktur. Sambon fösöker få ordning på en gammal skoter som inte vill gå, så de tog en tur till motorslipen. Sedan for de till bebisens farmor, det gjorde succé att farmor och faster fick rå om bebisen utan sin mamma. Med sig hem från farföräldrarna hade de med sig sparklådan som bebisens pappa åkte i när han var liten. Men lite ny färg kommer den att bli en riktig pärla i vinter.




Åter till skogspromenaden. Det är alltid vackert ute när det är kallt så vi njöt verkligen av att få frisk luft. Det var nysnö så vi såg spår av både ekorre, råtta, rådjur och hare på den korta promenaden vi tog. Men det bästa var att få komma in och dricka en kopp varmt te och få en pratstund. Jag bjuder på några bilder från promenaden.




Idag har jag och svägerskorna Å och C varit på sta´n och handlat lite julklappar. Bebisen fick en present av sin moster, ett par jättetuffa byxor och en tröja. Den har vi redan tjuvöppnat och provat, det satt perfekt. Några julklappar blev det och en av de hemgjorda blev faktiskt färdig nu i kväll. Synd att jag inte kan visa den, jag blev riktigt nöjd! Nu har vi inte många julklappar kvar att fixa. Det känns både skönt och trist. Någon dag ska saambon och jag ta en tur till grannstaden och fixa de sista sen kan det bli jul när som helst. Hoppas bara att det blir stadig is på havet till jul så att vi kan fira jul med min mormor och morbror på skärgårdsön.

Inga kommentarer: