måndag 8 december 2008

Shoppingtur




Nu är ungefär hälften av julklapparna inköpta. Hittills är jag nöjd med vad vi har hittat till våra nära och kära, men det beror på att det är de svåra julklapparna som är kvar att köpa.


Sambon hade lite ärenden på egen hand i sta'n idag så då följde jag och bebisen med och passade på att gå på affärer som sambon inte uppskattar. Till exempel garnaffären och pysselaffären. Jag hade stor beslutsvånda inne på garnaffären, visste exakt vad jag skulle använda garnet till, men jag kunde inte bestämma mig för om jag ville ha ett lurvigt, tunt garn eller ett tjockt olurvigt. Det blev ett tjockt olurvigt, men inte förrän jag hade virkat halva grejen var jag säker på att jag hade valt rätt garn. Vad det är jag håller på att virka har jag inte tänkt avslöja här, det ska bli en julklapp. Det är tråkigt att vara bloggare så här i juletid, man kan ju inte visa upp ens hälften av sina pysselalster.




Inne i bilen har jag gömnt en liten plåtburk med några tomhylsor i, så bilen är faktiskt en liten skallra också, något som uppskattades av bebisen när hon invigde den idag.




På tal om virkning så börjar bebisens bil snart var klar, det är bara lysena och däcken kvar, men då tappade jag motivationen. Dessutom hade jag ingen fibestoppning, därför fyllde jag bilen med bomull, inte det mest lämpliga när det är en dreglande bebis som ska ha den... Antagligen kommer det hela att mögla innan jag ens har hunnit få dit de sista detaljerna. Det är bara att inse, det där med detaljer och dekorationer, det ÄR inte min grej.


Dagens present till mig själv. De pryder faktiskt sin plats under taklampan tycker jag!


Förutom flera presenter till andra fick jag två saker för egen del också, nämligen två julgranspumlor. I väntan på att julgranen få komma in så får takkronan fungera som hängare för pumlorna. Julgranen är inte ens huggen än, men kvällen innan julafton kommer den att stå på sin plats i hörnet.






De här två elefanterna hade jag tänkt köpa redan förra julen, men när jag väl pallrade mig in till sta'n så fanns det inga kvar. Som tur var fick jag en chans till den här julen. De väntar på granen under adventsljusstaken.

Inga kommentarer: