torsdag 11 december 2008

Luciatåg och besök

Jag och bebisen skulle se på skolans luciatåg idag. Bebisen brukar alltid vara jättesnäll när vi är borta, så jag var inte det minsta nervös över att ha henne med till kyrkan. Men tji fick jag. Jättetrött var hon, hade inte sovit på hela dagen, och luciatåget var kul ungefär 5 minuter tyckte bebisen. Sedan började hon gråta. Hon tyckte att luciafirande var riktigt skittråkigt. Tjugo minuter lyckades jag stå längst bak i kyrkgången och underhålla henne medan jag försökte titta och lyssna på musiken med ett halvt öra. Sedan gav jag upp och smet hem. Men luciatåget var det bästa jag har sett och hört på länge! Bra låtval och jätteduktiga sångare. Riktigt, riktigt duktiga var de! Och lite julstämning hann jag ändå få under tiden jag var där. Och kul var det att träffa elever och jobbarkompisar en sväng.

På kvällskvisten kom kompisarna A och C med lilla L och hälsade på. Lilla L som är drygt 1,5 år tyckte att bebsens leksaker var jättespännande, för att inte tala om ljuslyktorna som jag har i trappen. Det gäller att passa på att ha småpryttlar framme nu, snart är det över med sådant för vår del! Kul att få besök var det och vi hann planera många skoterturer i vinter!

Inga kommentarer: