torsdag 4 december 2008

En julkrubba!

Det var en gång ett stall...



Där tvingades en stackars havande kvinna och hennes man övernatta. På natten föddes deras son.


Herdarna som vaktade sina getter fick besök av en ängel och blev tillsagda att gå till det lilla barnet.


Långt borta i fjärran östern såg vise män en stjärna på himmelen och de visste då att en kung hade fötts. De följde stjärnans ljus och kom till ett stall där det redan var fullt med folk.

De tre vise männen överlämnade fina gåvor till det lilla barnet, men de var nog lite skeptiska över att hitta sin kung i ett stall. Kanske de till till och med tvivlade på sin visdom, men det förtäljer inte historien.

Det var julevangeliet i pepparkaksversion!

7 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Vilket himla snyggt stall du har gjort, och vilka passande figurer dessutom! Men varför har Maria ett garnnystan på magen? Hann hon inte klart stickningen innan det var dags? *grubblar*
;-)

Lisse sa...

Jag hade ingen Jesusbarnpepparkaksform...

Maud/En bok om dagen sa...

Menar du att det är Jesus som är gömd inuti garnnystanet? Det var kreativt! Där skulle Herodes aldrig komma på att leta! ;-)

Maud/En bok om dagen sa...

Förresten borde du tävla mer i min blogg! Det blir en ny redan i morgon! ;-)

Anonym sa...

Den blev ju jättefin!! Vem har sagt att man måste köpa en krubba för 250kr!! (men med tanke på hur fina (not) mina lussekatter blev igår så är det nog tur att jag redan köpt en krubba. fniss

Lisse sa...

En bok om dagen: Ser du inte att det är Jesusbarnet? Väl inlindat! :-)

f2: Fördelen med din krubba är att den finns kvar nästa år. Fördelen med min krubba är att man får äta upp den på tjugondagknut!

Catta sa...

Jag diggar öronen på kamelerna! Och alla juveler på dom rika, för det såg jag ju... Kram