onsdag 17 december 2008

Sparklådan invigd


Jag gjorde ett nytt försök med sparklådan idag, nu var bebisen med på noterna, dessutom var jag så förutseende att jag bäddade i ordning sparklådan först, bebisen fick vara inne med sin pappa under tiden, sedan gjorde jag mig själv nästan klar, sedan bebisen, sedan hunden och
sist tog jag bara på mig själv skorna. Allt går bättre med lite övning!


Det som inte gick bättre var däremot själva sparkandet, det fina sparkföret hade nämligen bytts ut mot snösörja blandat med blåis som dessutom var sandad, så hundstackaren och jag fick verkligen med förenade krafter släpa ekipaget framåt. En rejäl motvinfd gjorde inte saken lättare direkt! Tur man har en hund som älskar att dra!


Bäddningen blev nog lyckad ändå för bebisen somnade på direkten och vaknade inte fast jag fick tjoa en del på hunden när det gick riktigt tungt.


Som vanligt tänkte jag inte på att fota medan vi höll på att sparka, så hunden fick ställa upp på att modella bredvid den sovande bebisen när vi hade varit inne en stund. Det var nog en rejält jobbig tur för hunden, för hon var inte pigg på att ta på sig selen och gå ut igen, och hon såg väldigt lättad ut när hon förstod att hon inte skulle behöva göra mer än att posera vid sparklådan.

Inga kommentarer: