tisdag 16 december 2008

Änglakväll


Ikväll var det dags för jobbets årliga änglakväll. Då träffas de som vill i textilslöjden och så julpysslar vi och tillverkar änglar, tomtar och lite av varje. Jag hade bestämt mig för att använda kvällen till att göra projekt färdiga, bland annat mina strumpor som jag har hållit på och stickat på i evigheter, eller i alla fall sedan i september. Antalet gånger jag har rivit upp och gjort om är många... Fortfarande är sockarna egentligen en storlek för små, men garn är ju tänjbart, så med lite våld får jag på dem på fötterna. Dessutom blev hälarna väldigt underliga, framför allt på socka nummer två. Vet inte vad jag gjorde för fel. Så här blev de i alla fall:







Projekt två, betydligt roligare, var att göra den virkade bilen klar. Jag hade bara kvar att montera dit hjulen, och nu är det gjort, annars är risken stor att det hade blivit samma fenomen som vid renoveringar, sista listen blir aldrig ditsatt. Jag började nästan tro att bebisens bil skulle få förbli hjullös, men inte det! Nu är den alldeles klar, varje tråd fästad till och med.






När det var klart hade vi inte ens hunnit fika än, så då hann jag göra ett alldeles nytt projekt också. De blev en strutängel. Med sin svarta klänning låtsas hon vara tuff och elak, men alla ser ändå att hon egentligen är snäll.









Ingen änglakväll utan trevligt sällskap och fika. R-M, som är som en ängel själv när hon stannar kvar på jobbet för att hjälpa sina kollegor att få julstämning, och många glada arbetskamrater och deras barn var där. Fikat är alltid i särklass, det var knytkalas med fruktsallad, pepparkakor, goda ostar, diverse julgodis, glögg, kaffe, te, saffransbiscotti, saffranskaka (den hade jag gjort, tyvärr blev den lite torr, bebisen behövde ny blöja precis när kakan var perfekt, så den fick grädda fem minuter för länge). Tack för en trevlig kväll alla ni som var där!

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Åh, det brukar alltid vara så mysigt med änglakvällar! En sån där strutängel gjorde jag också för ngt år sedan, och den får stå framme jämt... Kan inte riktigt med att plocka bort den! ;-)

Anonym sa...

Hej På dig!!
Sugen att komma på glögg hos mig på fredag?? Skickade ett sms till J men han kanske inte sakt nåt till dig än. Hör av dig

Jossan