måndag 8 december 2008

Pysseltidning



Har ni sett den här tidningen i butikshyllorna? Jag tycker att det finns alldeles för få tidningar med blandat pyssel, alla är så nishade mot handarbete, scrapbooking osv, så när jag såg den här tidningen kunde jag inte motstå den. Den utlovar allt från scrapping till snickeri, men det mesta är sådant som man redan känner till. Fördelen är att det är relativt enkla saker som även den mest orutinerade pysslaren kan fixa, men jag jag tyckte att flera saker var ganska B-iga och mycket är klassiskt julpyssel som jag tror att många redan har provat på.




Med tanke på innehållet tyckte jag att tidningen var relativt dyr, så därför kände jag mig ganska besviken när jag hade bläddrat igenom den. Varför finns det ingen pysseltidning med fint och roligt pyssel?


En ska ska jag ändå prova på från tidningen, nämligen att vika en origamistjärna. Jag gillar att bryta servetter, men den enda gången jag har försökt mig på lite mer avacerad origami fick jag ge upp, så det här kanske kan vara en lagom början!

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Vad bra att du testköpte tidningen och rapporterar! Jag snabb-bläddrade i den i butiken, men tyckte att det så välbekant ut, det mesta i den - så jag avstod från att handla. Tur det, efter din rapport!

Såna där stjärnor minns jag att jag och mamma vek för många herrans år sedan. De följde med som pyssel i någon påse, typ Mors julbrev, har jag för mig... Om jag klarade av det som sisådär tolvåring, borde du klara av det nu! Jag var inte världens mest händiga tolvåring precis, utan rätt klantig. ;-)

Maud/En bok om dagen sa...

G!
Lägg till det där g:et där det saknas...