torsdag 4 december 2008

Pyssel

Jag har gjort en del pyssel den senaste veckan, bland annat har jag påbörjat ett pepparkakshus, jag hoppas att jag får det klart idag så att ni kan få se det. Dessutom har jag gjort en julklapp klar, men den kan jag ju inte visa er. Häromdan när jag surfade runt och kollade in bloggar så halkade jag in på virkverket och himmel vilka roliga virkidéer den kvinnan hade, och dessutom verkar hon kunna genomföra dem och förvandla dem till mönster. Synd bara att hennes blogg ligger i dvala för tillfället.



Virkmönster är något som fashinerar mig, att följa ett lite komplicerat virkmönster, framför allt om man inte har någon bild av den färdiga grejen, det är ungefär som att lösa ett chiffer. När jag virkar efter mönster är jag alltid oerhört imponerad av den som har lyckats få ner det på papper. Så jag har med andra ord hittat en ny idol i virkverkets upphovskvinna!



Hon inspirerade mig också att virka en bil, hon hade flera stycken jättecoola virkade leksaksbilar på sin blogg. Givetvis kunde jag inte låta bli att härma henne att också försöka virka en bil, och jag tror faktiskt att det kommer att gå vägen, jag har bara halva taket kvar och lite däck och lysen och sånt.



I den här påsen ligger mina ofärdiga sockar (som jag påbörjade i september), JULKLAPPEN, och bilen. Blir ni nyfikna nu????

2 kommentarer:

Catta sa...

Du är ju för skön! Min beundran går till dom som faktiskt sätter tänderna i virkmönstrena, ibland hittar på eget och dessutom GÖR DET FÄRDIGT! All heder till dig. Kram

Lisse sa...

Det är nog bara dom eviga sockarna som aldrig blir färdiga. Snacka om tråkigt projekt...