söndag 31 augusti 2008

Tog en gratis DN på snabbmatsrestaurangen idag

Hur hinner alla noll-åttor läsa sin jättelika och ofantligt tjocka morgontidning DN när inte ens en extremt ostressad mammaledig norländska har tid att bläddra sig igenom den? Det här är en fråga som jag har grunnat över ända sedan jag en kort period prenumererade på DN under min studietid. Jag sa upp prenumerationen efter någon vecka, jag tyckte att det var slöseri med pengar att betala för något som jag inte hade en chans att hinna läsa. Det blev helt enkelt så att jag sparade ihop tidningarna till helgen, men den jättebunten som jag hade fått ihop då var värre att plöja igenom än en medelstor 5-p tenta. Ínte konstigt att Stockholmare är stressade!! Nej, flytta ut på vishan så att ni får en lokaltidning som tar lika länge att läsa som en normalstor temugg tar att dricka.



Inget för compact living är det heller, det krävs ett gigantiskt köksbord för ha plats för tidningen eller tidningarna rättare sagt.

4 kommentarer:

Catta sa...

Det är ju ganska fantastiskt att en morgontidning kan ta ett helt köksbord =) Du verkar ha haft en underbar löptur, jag för min del är nöjd om jag bara behöver bestiga berg i gåtakt! Kanske kommer och dricker ett glas saft imorrn... Kram

Anonym sa...

DN måste ju vara en dröm tidning för alla som eldar med ved ;)
Mycket papper!!!!
Det här med djur hm...
Jag tycker spindlar är söta,så länge dom är ute.
Men Älg o Björn stora FARLIGA
jag blir rädd så fort det knakar till i skogen hjärtat hoppar till pulsen ökar ....
Hälig blogg kram..

Lisse sa...

Det där med vedeldning har jag aldrig tänkt på. Det är ju sant!

Anonym sa...

Hejhej!

Har skaffat en pocket till första paketet, men inte hunnit ordna med prasslet. Men paketet är pågång i alla fall!!

// Hemliga bokvännen