måndag 11 augusti 2008

Första rundan över 5 km

Men jag gick första halvan tillsammans med svägerskan C. Jag vet inte riktigt hur jag ska räkna det. Totalt blev det i alla fall 7,3 km. Nästa gång springer jag (hoppas jag).

Klädd i kortbyxor, t-shirt och vindjacka frös jag rejält medan vi promenerade, och händerna var som isbitar. Det tog säkert nästan 2 km löpning innan jag kände mig hyfsat varm, och svettig blev jag över huvud taget inte igår. Det var 9 grader ute, soliga vårvinterdagar har man på sig jacka och täckbyxor och underställ när man är ute i den temperaturen. Konstigt att jag frös? Och hur klyftigt var det att klä sig så lite?? När jag kom in och hade duschat och lagt mig så frös jag fortfarande. Tur att jag hade en varm sambo med mig i sängen!

Hur som helst så var rundan jag gick-sprang helt perfekt. Har aldrig tänkt på att man kan fara den vägen tidigare. Det var en smal byaväg förbi några hus och öppna fält, hur fint som helst. Och det är alltid trevligt med omväxling. Eftersom jag är ute och promenerar med hund och numera också barnvagn nästan varje dag när jag inte springer, så blir man rejält less på sina rundor efter ett tag. Kanske dags att hälsa på svägerskan Å för en promenad igen, då blir det automatisk omväxling eftersom hon och brorsan bor i andra änden av sta´n.

Nu sitter jag och väntar på svägerskan C. Vi ska ta en promenad till hembygdsområdet och kolla om det är öppet för en fika. Mycket promenader blir det...

Inga kommentarer: