måndag 18 augusti 2008

En helg med nya upplevelser

I torsdags, efter en vecka som gräsänka utan barnvakt, tog jag tillfället i akt för en löprunda på fredagkvällen. Det var ganska varmt och soligt, och RIKTIGT härligt, men efter ungefär tre kilometer var jag totalt slut. Jag skyller på att jag hade druckit för lite under dagen. Det kan ju aldrig ha beroott på dålig kondis eller?? Jag var i stugan där vi inte har dusch, därför använde jag hembygsgården, den med gymet i källaren, som omklädningsrum. Där finns nämligen en dusch som man får använda.



När jag hade släpat mig tillbaka till hembygdsgården, torr i munnen och slut i benen, ser jag en lapp: Kalla drickor finns i kylen 10 kr. Det var världens bästa sportdryck just då. En sprite och jag var vid liv igen.
***Hitta bävern - det ska finnas en på bilden!***


Jag blev genomtränad kan man säga i fredags. Efter löpturen tog jag mamma med mig på en paddeltur till en fors i närheten. Det var en riktig naturupplevelse, vi såg två svanar, två bävrar och två uttrar. Vi var ute precis i skymningen, och dimmorna låg över vattenytan precis som älvor. Det var en sådan där kväll när ingenting hade förvånat en, hade näcken suttit på en sten med sin fiol, hade det inte verkat det minsta underligt. På vägen hem paddlade vi i månsken, dessutom var det månförmörkelse.



Om jag hade vetat vad som komma skulle, hade jag njutit dubbelt av löp- och paddelturerna, på lördagen fick jag nämligen gruvligt ont i ryggen. Jag som aldrig brukar ha ont någonstans. Gisssa om det var synd om mig. jag hade så ont att jag varken kunde sitta, ligga eller stå. Jag är bättre nu, men fortfarande inte helt bra, så det lär inte bli någon löpning de närmaste dagarna.





Att ägna söndageftermiddagen åt att rengöra akvariet och bära över hundra liter vatten + ett antal kilo sten kanske inte var den bästa aktiviteten för en ryggskottpatient. Men det var välbehövligt för sköldpaddornas skull, grönare akvarium än vad de hade har sällan skådats, åtminstone inte på Edet zoo. Hoppa att det kommer att hålla sig fräscht längre nu när det börjar bli lite mörkare ute.

Inga kommentarer: