måndag 25 augusti 2008

Kortproblem


Har suttit och fyllt i ett album "Mina första år" till bebisen idag. När jag höll på och tittade på alla kort som bebisen har fått, både i samband med att hon föddes och nu när hon döptes började jag fundera på hur man ska få dem att komma till sin rätt. Många kort är så enormt vackra, framför allt alla handgjorda kort som vi har fått av våra scrappande vänner. Jag sparar så klart alla kort, men de kommer inte till sin rätt i ett skåp, eller på köksbänken där de tar upp kvadratcentimetrar som jag behöver till annat.


Jag kom på lösningen! I bebisens rum finns en garderobsvägg med alldeles vita och släta garderober, jättetrist. Så jag tejpade helt sonika upp korten på en av garderobsdörrarna.


Då fick jag också idén att måla dörrarna med magnetfärg, då kan de ju funka som rejält stora anslagstavlor. Undrar bara hur stark magnetism det är i magnetfärgen, det är ju inte kul om alla grejer singlar ner på golvet varje gång man behöver ta fram dammsugaren eller en ren disktrasa. Det krävs nog många lager färg... Det kan hända att målning av garderobsdörrarna blir ett höstprojekt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag gillar när man gör så där! Det blir en mer personlig känsla över rummet då. :) Har själv (nästan) fyllt mitt klädskåp med en massa olika bilder, vykort, dikter osv.

Catta sa...

Det var en jättebra idé! Kul att du la ut det också, så att även vi sjuka kan få se =) Kram