tisdag 12 augusti 2008

Tur ska man ha ibland

Jag och svägerskan C tog en promenad till hembygsgården igår. De serverar palt och har aktiviteter varje tisdag hela juli, men igår var det måndag och dessutom augusti. Det finns dock ett cafe som har öppet alla dagar hela sommaren, så vårt mål var att köpa lite fika eller en glass och sedan traska hem igen. Men innan jag hade bloggat, hängt min tvätt, bytt kläder och matat bebisen så var det redan lunchtid. Jag övervägde att äta lunch före promenaden, men insåg att då skulle jag bli tvungen att göra om hela proceduren med bebis och allt, så jag bestämde mig snabbt för att skjuta på lunchen. Väl på hembygsgården visade det sig att de väntade fler besökare och att de därför hade palt fast det var måndag. Min lunch var räddad.

Hemma från promenaden bjöd jag svägerskan på lite kaffe, och medan vi satt och drack kaffe med korsord till så ringde min bror, svägerskans sambo, och ville att de skulle grilla. Jag blev också inbjuden! Två mål mat som jag inte behövde laga. Till saken hör att vi lyxade oss med lunch på den stora mässan i lördags, åt kräftor hos svärmor och svärfar till middag samma dag, åt hamburgare hamburgerbaren till midddag i söndags.

Idag har jag varit på bokcirkel och gissa vad? Vi blev bjudna på lunch! En jättegod kantarellpaj med västerbottensost och marängtårta med hallon till efterrätt. Förra veckan hälsade jag på hos min mormor, då fick jag också maten serverad. Det är nog dags att börja bjuda igen lite...

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja de e ju kul att höra att du frossar i det goda. när jag är i A-jaur och sliter ihop till bröd födan

Pimmi sa...

Somliga har tur, själv lagar jag min mat och jag är inte speciellt bra på det, men jag ska inte klaga, bodde på stugan förra veckan och blev bjuden på mat nästan varje dag.
Ps kolla in min blogg du har en överaskning där Kram Emma

Catta sa...

Det är bra att du blir lite bortskämd ibland, vi vet ju med glädje vilka underbara måltider du kan bjuda tillbaka med ;) Kram