måndag 23 augusti 2010

Skarpt läge!






Nu är det slut med lull-lull och glassdagar på jobbet, idag kom ELEVERNA. De där huvudpersonerna som avgör om ens jobb är toppen av K2 eller Death valley. Just nu känns det som att påbörja en bestigning av K2, utmanande, livsfarligt, fruktansvärt jobbigt, men så väl värt det när man någon gång inom de närmaste två åren väl är där, på toppen.

Jag har bara nya elever i år, alla mina gamla har hunnit gå ut medan jag har skaffat barn och haft mig, så nu är det i första hand ett antal nya namn som ska läras in och sen lika många personligheter som ska läras känna. Jag har nått fram till foten och baslägret av mitt K2, har träffat mina båda svenskklasser varav jag ska vara mentor i den ena. Båda är åk 8:or. Jag ska dessutom ha majoriteten av eleverna från båda klasserna i hemkunskap. Imorgon ska jag träffa mina första hk-femmor och en av två nior, sen rullar det på med nya ansikten under hela veckan. Nu är det bara att hala fram klätterkrokarna, säkra och sätta igång att klättra!

3 kommentarer:

Ingela sa...

K2 var väl nästan snällt? ;) Mount Everest skulle jag säga. Var glad att du har 95%(?) svenska namn, jag har 100% utländska...
Lycka till med din bergsbestigning :)

spaceylisie sa...

Om det hade funnits en "gilla"-knapp hade jag tryckt på den! :D

Lisse sa...

Ingela: Mount Everest må vara högst, men det sägs att K" är svårast...

spaysylisie. Tack ska du ha!