torsdag 19 augusti 2010

Hösttecken

Åhh vad jag är pysselsugen. Så pysselsugen att jag var tvungen att använda dyrköpt planeringstid till att slå in en kopieringslåda med blå papp på jobbet idag innan jag ens började fundera på vad eleverna ska få lära sig i svenskan i år. Att dessutom Pandurokatalogen har kommit gör mig inte mindre pysselsugen. JAg har inte hunnit titta i den än, storasyster påstår att det är hennes bok och låter mig inte läsa den. Jag tror att pysselsuget kommer att mättas bara av att bläddra i katalogen, det brukar göra det.

Hur som helst är ett pysselsug ett typiskt hösttecken. När jag dessutom lystet tittar på alla tomma barnmatsburkar i skåpen och tänker på alla ljuslyktor dom skulle kunna förvandlas till, då är det verkligen höst, både pyssel och ljus...

Nu ska jag stilla en del av pysselsuget genom att virka lite på storasysters "kjokodil" medan jag kollar på Ernst.

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Va! Har Pandurokatalogen kommit!? Den skulle jag vilja lägga vantarna på! Måste snoka rätt på ett eget ex...