fredag 27 augusti 2010

Just nu

Jag sitter i tv-soffan men med tv:n avstängd, istället är datorn mitt sällskap. Alldeles ensam, sambon är i jaktkojan tillsammans med gamla hunden, är det månne hennes sista jakt imorgon eller kommer hon att fixa ett år till? Glad var hon hur som helst över att få följa med, förra året missade hon hela jakten med sitt trasiga knä, som fortfarande inte är helt stadigt. Nåväl, sliter hon upp det imorgon kommer vi inte att operera om, därför tänkte vi oss för en extra gång innan hon fick följa med i helgen. Men visst är livskvalitet värt något även för en hund? Jakt är ändå det bästa hon vet!

Bredvid mig står ett urdrucket vinglas, det innehöll cider för en stund sen, jag lyxade till det med en cider till fredagsmiddagen, men tid att dricka ur blev det inte förrän nu. Barnen sover, har haft besök av favoritkusinen och faster och det blev tyst när de for hem... Jag och svägerskan drack en tekopp tillsammans och fantiserade (?) om att starta en pysselcirkel. Nu ska jag kolla facebook och sen leta reda på nån rolig serie att kolla på på webbtv. SVT:s serie Kvalster verkar bli bra, har sett första avsnittet. Jag längtar efter nya säsonger av Solsidan och Livet i Fagervik.

Så kan det vara på Edet zoo en ovanligt lugn fredagkväll.  

2 kommentarer:

spaceylisie sa...

Så underbart skönt det där lät! Bara en brasa och litet höstmys/rusk som fattas! :D Hoppas det går bra för vovven!

Maud/En bok om dagen sa...

Om det blir en pysselcirkel ansöker jag om medlemskap! ;-)