tisdag 3 augusti 2010

En dag på landet

Idag har lillasyster varit på sin första cykeltur. Det var hembygdsområdet i byn som hade sin sista kulturdag för säsongen. Vi har inte lyckats pallra oss dit på hela sommaren, så nu var det sista chansen för det här året. Med ett mindre flyttlass på cykelkärret, ni vet, fika, extrablöjor och kläder samt bärsele till lillasyster blev ett rejält lass. Ändå blev jag tvungen att lämna barnvagnen hemma, jag trodde i min enfald att jag skulle lyckas få med mig den lilla sulkyvagnen också. Det gick inte. Någon telefon fick jag inte heller med mig så ni får klara er utan bilder.

Lillasyster verkade njuta av cykelturen, det gjorde storasyster också. Det var kanonfint väder och värme i kombination med obefintlig kondis och ett "tattarlass" i cykelkärret gjorde cykelturen dit ganska svettig. Väl där tittade vi på djuren. Storasyster vägrade i sten att åka hästskjuts. Men det fanns gris, kor, får och kanin att titta på förutom häst. Som vanligt var det jag som var mest intresserad av alla djuren. Storasyster hittade snabbt en rutchkana som blev dagens höjdpunkt för henne och lillasyster var mest nöjd över att få sitta och suga på en melonkyfta.

Nu är det mindre än en vecka kvar tills storasyster ska börja på dagis och mindre än två veckor tills jag börjar att jobba. Helt plötsligt känns det lite stressigt att hinna med allt som jag inte har hunnit med under mitt lediga år. Som att städa hela köket från golv till tak till exempel. Det kommer jag inte att hinna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul o säkert varmt, krama tjejerna faster glass!