söndag 15 februari 2009

Slipovern...

Först snöade det och snöade och snöade. Sedan blev det kallt, kallt, kallt. Fördelen är att man med gott samvete kan vara inne och läsa böcker och sticka på slipovern. Jag hade faktiskt gjort den klart, jag lade på ett kol med den för att få sätta igång något virkprojekt från min nya virkbok. Men när muddarna var stickade och och västen ihopsydd så var den flera storlekar för liten. Inte ovanligt när det gäller mina stickprojekt. Jag förstår inte hur det kan bli så? Hur som helst var det bara att sprätta och riva upp och fortsätta att sticka. Det är dagens projekt, att äntligen få slipovern färdig. När det dessutom är så kallt behöver jag verkligen en varm slipover, NU. återkommer med bild om jag hinner göra den färdig idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa djurvän . På blocket skänker de bort möss.Riktiga levande möss!!!Jag vill ha, men vi har katt;(
Du missa inte tillfället!
Kram F1 :)

Karro sa...

Jag hade ju helt glömt bort att jag hade tävlat här på din blogg. Blev väldigt överraskad när Catta kom förbi med den underbara vinsten!
Tusen tack ska du ha!
/Karro

Lisse sa...

f1: Det börjar bli dags att bebisen får nåt husdjur! Var det råttor eller möss? Möss är så svåra att få tama och kan vara rätt ilskna av sig. råttor däremot är både trevliga, sociala och lättdresserade. Jag ska gå in och kolla!

K: Kul att du var med och tävlade! Hoppas du är med fler gånger. Det börjar snart bli dags för en ny citattävling, så håll utkik!