måndag 2 februari 2009

Skulle ha åkt skidor idag...

Jag som har kommit igång så bra med skidåkningen och till och med skaffat ett nytt dragbälte till mig och hunden. Och vad tror ni händer? Jag går och får ont i halsen och känner mig allmänt risig och halvsnuvig. Det är bara så fruktansvärt typiskt. Precis när man börjar komma igång med någon träning så blir man sjuk. Ja ja, det är bara att vila några dagar och ta nya tag. Nu har dessutom hunden börjat löpa och då brukar även hennes energi rikta sig mot andra saker än vad jag har tänkt mig.

Fortfarande går det troll i ridningen, i torsdags hade sambon ett viktigt möte så jag var tvungen att vara hemma med bebisen, vi bytte dag till fredag, då blev det för sen på kvällen. Vi sköt upp det till söndag. Då var det för kallt på kvällen när jag hade kommit hem från stugan. Nu ska vi försöka få det att bli av i morgon så får vi se hur det går. Jag längtar efter längre dagar så man kan ha en chans att hinna ut i dagsljus.

Men jag vet att det kommer, snart är det ljust både dag och natt så att det knappt går att sova, det är inte direkt något problem nu.

På läsfronten är det just nu deckarnoveller som gäller, mina åttor jobbar med deckare och jag har lovat dem att jag skulle ha läst alla noveller till imorgon. Det är tre fulla böcker med noveller, ca 35 stycken, varav alla består av minst 10 sidor och de flesta av 20-30 sidor (om man nu kan kalla det novell?). Jag kommer inte att kunna infria mitt löfte till dem, men bra många har jag ändå läst. Bokcirkelboken som jag fick i ett boklotteri före jul har jag fortfarande inte hunnit läsa klart fast den är bra, jag vet inte riktigt vad jag sysslar med på kvällarna.

Det var en lägesrapport från mitt liv just nu.

1 kommentar:

Catta sa...

Du vet var barnvakten finns, även med kort varsel om det skulle behövas ;) Det är så välgörande att vara ute, så jag hoppas du tar dig iväg snart! Kram