onsdag 4 februari 2009

Attans sparktur

Som ni uppmärksamma bloggbesökare läste igår så var jag ute på en sparktur med hunden. Jag tog vägen förbi pappersinsamlingen för att det inte skule vara träning utan en ren nyttotur. Men förkylningen gick inte på den finten. Medan jag satt och skrev draghundsinlägget så kände jag hur influensan liksom rann igenom kroppen och smäckade igen både näsa och hjärna med en blytung handduk eller mer som varm sirap i blodådrorna.


Natten tillbringade jag i underställ men jag frös ändå dessutom sov vi alla i familjen lika dåligt, när jag för ett ögonblick fick en blund i ögonen hade bebisen tappat sin tutte och grät. Ja hur natten sedan förlöpte kan ni läsa om i sambons blogg. Jag kan lugnt säga att det inte var kul att stiga upp i morse, halsen värkte, snoret rann och frossan kom i vågor förutom tröttheten förstås. Tanken att stanna hemma från jobbet slog mig, men slogs bort i samma stund, niorna i hela Sverige skriver nationellt prov imorgon och jag hade varken hunnit ge eleverna mina bästa tips eller rent praktiskt hunnit förbereda själva proven inför torsdagen. Det blev Iprenmannen som fick rädda dagen.


Som tur var stod middagen på bordet när jag kom hem och jag har inte gjort något annat än att häcka framför tv:n på hela kvällen. Faktiskt har det till och med blivit någon decimeter på det tråkiga bakstycket till min flätstickade slipover.
Till höger: Så här ser det ut i soffan när jag är i stickartagen.

Inga kommentarer: