söndag 8 februari 2009

Presenter



Jag fyller inte år och inte är det jul, ändå har jag fått två presenter i helgen, alldeles oförtjänt. Men jag blev väldigt glad. Den första presenten fick jag i fredags. Jag hade varit på en liten inköpsrunda och handlat priserna till min citattävling. När vi kom hem stod ett paket på bron. Det innehöll ett ljus, en fint scrappad burk med te, en vacker tändsticksaskoch en påse med polkaskruvar. Precis vad jag behövde just då, stum som jag var, och synd tyckte jag om mig själv. Tyvärr hade jag så bråttom att slita upp paketet att jag inte tänkte på att fota det, men tändstickorna och teburken kan ni i alla fall få se. Tusen tack Catta! Det uppmuntrade när man är sjuk!















lördagkväll var det dags för nästa present. Då kom mamma och pappa förbi och de hade med sig en bok som jag har läst om och varit sugen på att köpa. Väldigt virkat av Erika Laurell var boken. Den innehåller massvis av virkmönster på allt från grytlappar till tröjor till virkade baddräkter och prinsesstårtor. Jättekul!! Nu ska jag börja något nytt virkprojekt, ska bara göra min slipover klar först. Den är inte långt borta, det ska bara stickas hals- och ärmmuddar och så ska den sys ihop. Jag ska berätta mer om boken när jag har hunnit testa något mönster.




3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Åh, snälla, kan du inte ta med virkboken till bokcirkeln nästa gång så kan jag få dregla lite försiktigt över den..? ;-)

Tjusig teburk och tändsticksask!

Pimmi sa...

Vad kul att komma hem och ha presenter på bron, visst är hon gullig!! Jag fick också en present av henne idag, massor med fina papper, visst blir man glad i hjärtat när man har så underbara vänner. Synd att jag missade citattävlingen, kul ide, ska verkligen försöka va med nästa gång. Kram Emma

Catta sa...

Så läckert att du fick två "helt apropå"- presenter samma helg! Det är ju en kanomkombination med te, ljus, lite gotta och en god bok. Spill inte i boken bara ;) Kram!