onsdag 25 februari 2009

Pocketbyte mini, mina svar

I höstas var jag med i en bok om dagens pocketbyte och nu är det dags igen. Den här gången är jag med i pocketbyte mini, ett recyclingbyte där man skickar begagnade pocketböcker och något litet gott. Det ska bli en riktig utmaning att hitta på bra böcker och gott tilltugg i litet format.

För att jag ska få några böcker som jag gillar så ska jag svara på några frågor som en bok om dagen har hittat på. Så här min hemlige bokvän, håll till godo:

Vilken genre tycker du bäst om?
Jag läser det mesta i genreväg, just nu känner jag för lättuggat och lättsmälta böcker, någon riktigt smaskig chiq-lit vore kul, men inte i alla paket...
Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på?
Jag tror att jag har testat det mesta i läsväg, och bra och mindre bra böcker finns ju i alla genrer.
Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur?
Nej
Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion?
Jag vet inte, om ni letar fram mina svar från pocket och prassel 2.0 så listade jag en hel drös med favoritförfattare, men vad jag har läst och inte läst av dessa är inte lätt att veta. Jag är nog mer intresserad av nya bekantskaper!
Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa?
Jag kommer inte på någon speciell just nu.
Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa?
Inte Roslund Hellström, de är för obehagliga!
Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro?
Tyvärr inte. Här på bloggen finns allt som jag har läst sedan i maj, men allt jag har läst fram tills dess vet jag inte ens själv...
Läser du andra språk än svenska?
Alldeles för dåligt tyvärr.

Särskilt för Pocketbyte Mini:

Om det händelsevis skulle slinka ner något väldigt litet, ätbart i ditt brev - vad skulle du helst vilja få då?
Choklad eller fruktigt, mjukt, hårt, sött, salt eller syrligt, jag är en allätare även bokstavligt talat!
Godis eller nyttigt?
Helst godis, nyttigheter köper jag själv...
Är du allergisk mot något?
Undviker rena jordnötter men det gör inget om det finns spår av jordnötter.
Dricker du te eller kaffe - och vilken smak föredrar du?
Både te och kaffe. Helst svart, både när det gäller te och kaffe även om en och annan cappucino eller latte också slinker ner :-)
Intresse?
Kopiera etikettslistan här på bloggen så har du en ganska komplett bild av mina intressen, även om jag gillar det mesta som är kul!
Favoritfärg?
Det beror på sammanhanget, men jag gillar nog bäst ganska klara, starka färger.
Stjärntecken?
Kräfta
Favoritdjur?
Jag gillar alla djur som inte har fler än fyra ben.

Inga kommentarer: