måndag 21 december 2009

SNÖ!!!

Efter att läst mina utflyttade vänners kommentarer på facebook om snöoväder under hela förra veckan, tittat ut genom vårt eget köksfönster och bara sett blå himmel så började jag tro att kung Bore hade glömt bort oss här i Norrbotten. Vi har nämligen bara haft några ynka centimeter snö på marken de senaste veckorna. Men idag har han hittat hit! Snön vräker ner utanför köksfönstrer och det är så himla mysigt, framför allt eftersom jag med min stora mage inte behöver tänka på att skotta snö, jag kan bara sitta här inne och mysa och titta på all snön som lägger sig över världen. Så ska årets kortaste dag definitivt firas!

Jag har faktiskt passat på att handla en hel del julmat också idag, så jag har inte bara suttit inne och tittat på snön, jag har varit ute i den också. Lite läskigt är det när man blir omkörd av två brandbilar, det betyder ju att det har hänt en olycka någonstans. Att all snörök som den omkörande brandbilen drog upp hade kunnat försätta mig i en trafikolycka lägger också lite sordi på julstämningen. Jag tappade nämligen totalt riktningen och hann både närapå över på fel sida av vägen och nästan ner i diket innan sikten klarnade igen så att jag kunde orientera mig. Som tur var var jag ensam på vägen just då så det gick bra. Hoppas bara att det inte blir fler som råkar ut för olyckor nu på eftermiddagen när alla ska hem från sina jobb, trötta och stressade. Kör försiktigt och använd dimljus!

1 kommentar:

Matte Hartman sa...

Läskigt det med bilen, har själv råkat ut för det några gånger när jag pendlade till Sthlm, inge roligt alls... På tal om inget så kan du få en avkomma från mitt "husdjur" så du slipper odla ett själv. Den ynglar av sig varje helg :)