tisdag 22 december 2009

En dag kvar till julafton...

...och jag har totalt slut julfika och godis. Nu är den stora frågan - ska jag ägna morgondagen åt att baka nytt eller ska jag skita i det? Det beror helt och hållet på vad jag känner för imorgon. Men då ska julgranen kläs, skinkan griljeras, en älgstek stekas (undrar om jag ska göra en vitlöksspäckad att överraska med på julbordet?), risgrynsgröt kokas och förvandlas till ris-a´la Malta.

Så jag skiter nog i något mer julbak. Min bak behöver definitivt inte bli större och på något sätt så hänger de två ihop ;-)



Så här i chokladtider måste jag bara bjuda på dagens visdomsord. Det var sambon som levererade dessa insiktsfulla iakttagelser i helgen.

"Det sägs att kvinnans bästa vän är diamanter, men det är fel. Choklad är kvinnans bästa vän."

Så sant som det var sagt.

Inga kommentarer: