onsdag 9 december 2009

Änglakväll


Idag har jag varit på jobbets årliga änglakväll. Då bjuder textilfrökewn in alla pysselsugna vuxna med barn till slöjdsalen och så har hon radat upp en massa förslag till änglar och tomtar och annat julpyssel och sedan är det bara att sätta igång. Idag blev det en liten stjärngosse för min del. Om ilet håller i sig kanske jag gör några lucior och tärnor här hemma så att jag får ett helt luciatåg. Annars får jag väl fortsätta med luciatåget nästa år...


Det var kul att träffa alla arbetskamrater jag har ju inte jobbat sedan i våras. Några nya ansikten hade också kommit till. Till änglakvällarna hör också ett maffigt knytisfika. Alla får ta med sig något att fika och i år var det mer fika än någonsin eftersom vi var ganska många pysslare ikväll. Jag bjöd på ischoklad (färdigköpt) och chokladgodisarna som jag kokade förra veckan.

Inga kommentarer: